Svatý Martin
V úterý 11. listopadu jsme si ve 3. C připomněli svátek svatého Martina. Nejprve jsme si přečetli příběh o jeho životě a povídali si o jeho laskavosti a dobrotě. Ochutnali jsme i rohlíčky, které nám přinesla paní učitelka. Malovali jsme obrázky bílého koně, řešili křížovky a zahráli si kvízovou hru. Celý…
Obrovský úspěch
Naše bývalá žákyně a poté i paní učitelka Karolína Ulčová je mistryní světa! GRATULUJEME a máme velikánskou radost! Přejeme hodně zdraví a dalších úspěchů nejen Karolíně, ale i všem jejím psím i lidským kamarádům. Karolína Ulčová vystudovala učitelství pro český jazyk a tělesnou výchovu. Žáci si ji hned…
Runové talismany
Den třetí – navázali jsme na předchozí projektový den a nejprve jsme si oživili zážitky, probudili jsme paměť a zreflektovali zvládnuté aktivity. Poté jsme vyrazili na lesní výpravu, kde jsme pohybovými aktivitami probudili také naše smysly. Následovalo hledání vhodného dřeva, které se pod našima rukama proměnilo v osobní talisman. Některé nástroje…
Se ZUŠ do ZOO
Děkujeme za pozvání našim spolužákům, kteří pro nás připravili hudební putování zoologickou zahradou. Prostřednictvím tónů skladeb Antoni Cofalika nám jednotlivé smyčcové nástroje představily klokany, tuleně, soby, oslíky, krokodýly, slony, lvy i antilopy. Slovem koncert provázela paní učitelka Sedláková, která k hudebnímu zážitku přidala také pracovní list se zajímavostmi ze zvířecí říše…
Bobřík informatiky opět ve škole!
I letos se naši čtvrťáci a páťáci zúčastnili celostátní soutěže Bobřík informatiky v kategorii Benjamin. Každý soutěžil pod svým tajným kódem a řešil zajímavé úkoly, které prověřily logiku, bystrou hlavu i práci s informacemi. Po skončení soutěže se žáci mohou ke svým úkolům vrátit, znovu si je projít a zjistit,…
Závěrečný projekt z informatiky v 8. ročníku
V hodinách informatiky v 8. ročníku jsme se věnovali závěrečnému projektu, který spojoval programování, kreativitu i technické dovednosti. Cílem bylo vytvořit funkční zařízení s využitím programovacího prostředí Scratch a mikropočítače Micro:bit. Žáci nejprve pracovali ve Scratchi, kde si osvojili základy algoritmizace a logického myšlení. Poté své znalosti využili při zapojování a programování stavebnice…
Gamifikace v hodinách informatiky
V hodinách informatiky jsme si vyzkoušeli, jak může být výuka zábavná a motivující. Učili jsme se totiž pomocí gamifikace – tedy začleněním herních prvků do učení. Za plnění úkolů jsme sbírali body, posouvali se do dalších úrovní a soutěžili mezi sebou, což nám přineslo úplně jiný zážitek z práce s…
Třídnické hodiny nově na naší škole
Od září patří první hodina týdne třídnímu učiteli a jeho třídě. Ukazuje se, že nejde o ztracený čas, právě naopak. Jak hodinu využít na maximum víme ze školení, které jsme absolvovali. Dál se vzájemně inspirujeme a sdílíme osvědčené materiály. Zjišťujeme, že hodina přináší široké možnosti, jak pravidelně budovat zdravé vztahy…
1. B na Svatomartinských oslavách v Rychnově nad Kněžnou
I přes nepřízeň počasí se několik žáků ze třídy 1.B zúčastnilo v neděli 9.listopadu Svatomartinských oslav v Rychnově nad Kněžnou. Průvod vedl na Staré náměstí, kde žáci společně se zástupci města svatého Martina přivítali a nyní všichni žáci z 1.B netrpělivě čekají na sníh i zimní radovánky…
Tandem ve 3.A a 3.C
V pátek 7. listopadu se žáci tříd 3.A a 3.C setkali ke společné výuce zaměřené na práci s interaktivní aplikací na tabletech. V přátelské atmosféře si navzájem pomáhali s ovládáním digitálního zařízení a s nadšením se zapojili do soutěžních úkolů. Nechyběla týmová spolupráce ani ochota poradit spoluhráčům se správnými odpověďmi.…
